Sizce kendi değerimizi ne belirler?
Bence bu soru çok yanlış. İnsan kendi başına, bir faktöre bağlı olmadan değerli zaten. Yani öyle olmalı. Ancak bu her zaman böyle oluyor diyemiyoruz. Kendimiz için (bence daha çok başkaları için) önemli gördüğümüz, bizi önemli hissettiren şeylere belli derecede (çok yüksek derecede) anlamlar yüklüyoruz. Sonra kendimizi onlar üzerinden değerlendiriyoruz. (En büyük yanlış burada başlıyor.) İşler baktık istediğimiz gibi gitmedi; o verdiğimiz anlamlara sitem ediyoruz, uzun bir süre küsüyoruz onlara. Sonra kendimize yeni bir değer ölçütü belirliyoruz. Onunla da bir süre sonra aynı şeyler yaşanıyor. Bu döngü zaman içinde hızla akıyor. En çok müdahale edemediğimiz şey elimizden kayıp gidiyor. O yüzden kendimizi bir şeyler var diye değil de bugün kendimiz var diye değerli görürsek hayat yaşanılabilir olur diye düşünüyorum. Çok naçizane kendi fikrim.
SS
Yorumlar
Yorum Gönder