Az önce duştan çıktım ve bornozla bu yazıyı yazmaya giriştim. (ilham dedikleri şey bu olsa gerek)
Şöyle bir düşündüm de duş alarak bedenimizi her gün arındırıyor, yeniliyoruz. Bir oh be çektiriyor bu eylem bize.
Ancak zihnimizi yenilemek için ne yapıyoruz? Onunda bir sıcak su altında duş alıp rahatlamaya ihtiyacı yok mudur? İhtiyaçlar hep fiziksel midir?
Bence kitap okumak; zihnimizi arındıran, en önemlisi o an hayal etme ve betimleme gücümüzü geliştiren, bize farklı bakışlar sunabilen bir aktivite.
Eğer kendimize bir şey katmasına kapalı, sadece sayfaları geçiştirmek adına okuduğumuz bir kitapsa elbette bunu yeterince hissedemeyebilirsiniz. (burada kitabın türü de önemli bana göre)
Ancak zihninizi açmak sanıldığı kadar zor bir eylem değil bence.
Bu sadece biraz daha farkındalık, iç görü gerektiren bir eylem olmalı.
Çünkü iç görüsü olmayan kişi kendinde olmayanı da yüksek oranda reddedecektir.
Evet evet bedenimiz için duş almakla, zihnimiz için kitap okumak arasındaki o müthiş bağlantı.
Duş almak mı? Yıkanmak mı? , Kitap okumak mı ? Zihin okumak mı?
YanıtlaSil