İçimizin ödüllendirmesini gözle göremediğimiz için tatmin duygumuz azalıyor olabilir mi?
Bu cümleyi çok sevdiğim bir insandan aldığım eğitim sırasında kullanmıştım. Nasıl kurabildim bende şaşırıyorum.
Ama sahi öyle değil mi? En içlerimizin, ruhumuzun takdiri öyle büyük alkışlar, övgüler, ses getirmez. Bu yüzden alışıldık dışıdır. İnsani tepkilerimizin dışında bir ödüllendirmedir bu. Bize hiçbir etkisi yok gibi gelir. Ancak bir olay, durum içindeyken aklımıza şimşek gibi bir şeyler düşer veya düştüğü olmuştur. İşte doyumu yakaladığımız o andır belki de. Biraz kurcalarsanız en azından bir kere yaşadığınıza eminim diyebilirim.
Bu arada bizler (tüm insanlık) öyleyiz. Yani gözle görüp, açıkça dile gelmeyen şeylere pek önem vermeyiz. Bu nesneye verilen önemden kaynaklanıyor olabilir. Kötü getirisi de içsel dönütleri kaçırıyor, göz ardı ediyor olabilmemiz. Ancak en derin anlam içte, özde bulunur. Fark etmesi geç, bulunduğunda verilen haz da cabası..
SS
Yorumlar
Yorum Gönder