Yaftalar? Etiketler? Kimlikler?

        Her gün yeni kavramlarla karşılaşıyorum, bu sıralar ise sıklıkla karşıma çıkan kavramlar, ''yafta, yaftalanmak'' İzlediğim bir dizide bir karaktere biyografisine ''ırkının siyahi olduğu yaftalanmasının etkileyici olacağı'' söylendi. Çalıştığım mekanda arkadaşımın genç-orta yaş fark etmeden hemcinslerime ''kadın'' deyip neden ''kız'' demediği dikkatimi çekti. Sahi birinin ''kadın'' olduğunu karşı cinsle birlikteliği mi, yaşı mı, yoksa kendini farkındalığı mı belirler? ''Siyahi'' olduğunu biyografisine yazmayan kişi o işinde daha az mı başarılı olur?

        Bizlerin söylediği birkaç kelime (daha iyi tanıtırız diye, kolaylık adına) o insanın gerçek kimliğini göstermeye yeter mi? Sadece birkaç etiket ile kestirip atmak, biz farkında olmadan o insanın çok uzun süre aklında kalabilir. Düşüncemizden silinme süreci sandığımızdan fazla zor olabilir. Bu yüzden ince düşünüp, özenli kelimelerle konuşmanın kimseye bir şey kaybettireceğini sanmıyorum. Kötülük, fesat düşünce, insanları bir kalıba sokma çabası ne kadar artsa da; her şeyin kendi içimizde, en derin niyetimizde olduğunu her an daha çok fark ediyorum. Bu dünyayı nezaket, anlayış yaşanılır hale getirdi, getirecek☺

                                                                                                                            SS

Yorumlar

  1. Bir sözün ya da cümlenin anlamı nerededir? Bu soruyla birlikte "Bir insanın anlamı nerededir?" sorusunu da sorabiliriz.
    Bir cümlenin anlamı daima cümleden daha fazlasıdır. Yani cümlenin içini bütünüyle kapladığı gibi bir de dışına çıkar. Burada zaman, yazarın niyeti ve okur unsurları vardır.
    O halde bir insanın anlamı da daima o insandan fazlasıdır. İnsanı bütünüyle kaplayan anlamdan bir de ondan taşan anlamlar vardır. Burada ise; insanın "kendiliği" ve "benlik", insana yaklaşanın niyeti, insanın kendini gösterme biçimleri...
    İnsanlar sığ düşünmeye başladığından beri; inceliklerini, letafetlerini, güzelliklerini...anlamın nerede olduğu sorusunu sormuyorlar. Umarım her şeye rağmen "tanrı beni seviyor" moduna girmezler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

içimizden sessizce düşündüklerimizi dışımızdan seslice ‘kendimize’ söylemek

varolmanın dayanılmaz hafifliği adına

Uzun Zaman Sonra İstanbul